Khamis, 2 Julai 2009

Penjenayah guna kereta mirip detektif

ASSALAMMUALAIKOM...
sari berita penting
dari bp johor....

PORT DICKSON: Anggota polis peronda yang menyiasat kejadian curi kereta di Taman PD Utama dekat sini kelmarin, terkejut apabila mendapati kereta yang digunakan seorang penjenayah menyerupai kereta detektif milik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD).
Penjenayah berusia 21 tahun itu menggunakan Proton Waja warna coklat dengan nombor pendaftaran sama seperti kereta detektif IPD, menyebabkan anggota polis peronda segera menahannya.
Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superintendan Mazlan Othman, berkata perbezaan kereta penjenayah berkenaan ialah tidak mempunyai antena di belakang kereta seperti yang pasang pada kereta polis. Katanya, hasil siasatan polis dan pemeriksaan dengan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) mendapati, kereta itu dicuri di Batu Pahat, Johor dan diubah suai menyerupai kereta detektif polis. "Lelaki itu yang berasal dari Melaka dan menetap di sini, dipercayai terbabit dalam sindiket mencuri kereta yang aktif di Johor.
"Dia dipercayai menggunakan kereta itu untuk mencuri kereta lain. Kegiatan itu juga dipercayai mendapat kerjasama bapa saudaranya yang dibuang daerah mengikut Ordinan Darurat di Muar," katanya pada sidang media semalam.
Mazlan berkata, mereka kini ditahan di IPD Batu Pahat kerana kejadian mencuri kereta itu berlaku di daerah itu dan siasatan sedang dilakukan untuk mengetahui cara lelaki itu mengetahui nombor pendaftaran kereta detektif polis.

berita penting ni...!!
pernah ingt x aku ada buat n3 pasal kereta kakak 1 opis aku
ilang petang seblm dia trun nak balik kejr dlm kol 6 petang....
skg ni da jmpa da....
masuk paper lagi u....
akhirnya dpt jgak tangkap si jahanam tu.....
menyusahkan kak ida betol r...kecian kak ida beberapa hari alik kerja naik bas tau..
dah lah jauh umah dia.....
kak ida kte..mse hubby dia p amik kereta tu kt balai PD...
keadaan kerta tu kotor dan bersepah2...
dan kak ida da tgk da muke dak yg curi kerta tu.....mcm orang tua..tp umr bru 19thun..
remaja2 dah jadi pencuri kerta orang..
muda lagi tu...sakitnya aty aku lagi2 budak tu orang melayu
ISLAM lagi......ko nak jadi apa r da besar nt....
x takut ALLAH ke r!!????
kenapa lah ko x mam*** bayi2 dlu..
xde r mak bapa ko malu skg ni...
nauzubillah...mengucap panjang r mcm ni...
x mmpu nak bli kerta,naik je r moto..mcm aku ni r...
lagi selesa ada motor..x pening kepala nak pkr mslh kerta kalau rosak ke apa
woi!!x mampu ke r nak bli kerta...x mmpu bli r kerta mainan...
kerta jgak tu.........hahahahahahhahahahaahahhahaahahahah

5 ulasan:

dkama berkata...

betol tuh pakai kete mmg pening pala... dkama dah banyak abis duit kat kete nih... kopak kopak...

lina berkata...

kesiannnnnnn.....
apa lagi..pakai la motor mulai skg...best jek trun genting nt blh main lap...:D
hahahhahahhahahah

dkama berkata...

motor jam pulak
sembai jer la 3-4 ratus nak repair
balik umah naik bas ngan komuter jer la

ijad berkata...

bermacam cara penjenayah ya...

arnamee berkata...

salam.

tatot. macam-macam.